Nascida e criada em Portugal. Já morei na Polónia, no Brasil, na República Checa e agora é a Suécia que me acolhe.
O meu blogue, tal como o meu cérebro, é uma mistura de línguas. Bem vindos!

Born and raised Portuguese. I have lived in Poland, Brazil, Czech Republic and now I'm in the beautiful Sweden.
My blog, just like my brain, is a blend of languages. Welcome!

sexta-feira, 23 de maio de 2014

The Sara way

My boyfriend says that in life you can do things the easy way, the hard way, and the... Sara way. He also says I do most things the Sara way, and I'm starting to believe him. When I first wrote this post, I didn't publish it because I couldn't remember any good Sara ways I had done, even though I knew they existed. Well, since I asked life decided to remind me how it works... all within a couple of days.

1. Was it a great idea to run barefoot on a treadmill for half an hour, just 4 days before my next half-marathon? No, it wasn't. The soles of my feet burned and I could barely walk. Luckily, it got better before the race. 

2. On Friday I had to leave work earlier because of my flight to Sweden. In my head, our flight was at 11.40, so we told everybody we would barely be at work on Friday. It was quite a big fuss since we are responsible for some stuff and we had to ask other people to take our place and turn off some machines. We also told our boss, that changed our weekly meeting to thursday so we could attend it. After all was finally arranged I printed our boarding passes and found out... our flight was only 2h later, which means we didn't have to bother anyone.

3. After I packed my bag, I run through my head all the items I would need for the race, so I wouldn't forget anything important. After doing it 3 times I was happy. On Friday morning my boyfriend comes from the balcony with my running shoes and asks "were you going to forget these?". I would have left them behind if it wasn't for him...

4. The evening before I make sure my ebook has enough battery for the trip. You don't really want to spend hours in airports and planes without a good book. It had enough battery, but I finished my book on the trip and I had forgotten to put new books in it. No books, no reading...

Sara ways do make me tired of myself but it's alright. I have learned how to live with them, and most of the times they turn into laughs after 5 minutes.

Do you have any good examples of your own way??




O meu namorado diz que na vida se podem fazer as coisas do modo fácil, do modo difícil, e à moda da Sara (no original the Sara way). Ele também diz que eu faço demasiadas coisas the Sara way e eu começo a acreditar nele. Quando escrevi este post da primeira vez, não o publiquei logo porque me faltavam exemplos. Eu sabia que havia muitos, só não me lembrava deles. Uma vez que pedi exemplos de Sara ways, a vida decidiu relembrar-me como é que isso funciona... tudo nos mesmos 2 dias. 


1. Não foi lá grande ideia correr descalça na passadeira do ginásio durante meia hora, a 4 dias da minha próxima meia maratona. Fiquei com os pés todos queimados e quase não andava. Felizmente, fiquei boa antes da corrida.

2. Na sexta-feira tínhamos voo para a Suécia. Na minha cabeça o voo era às 11.40 e avisamos os nossos colegas que quase não iríamos trabalhar na sexta. Foi uma confusão porque como somos responsáveis por algumas máquinas, tivemos que arranjar quem as desligasse por nós. Além disso, também avisamos o chefe que decidiu mudar a nossa reunião semanal para quinta-feira, para que nós pudéssemos ir. Depois de estar tudo arranjado fiz o check in online e quando ia imprimir os cartões de embarque percebi que o nosso voo... era 2h mais tarde. Ou seja, não precisávamos de ter chateado ninguém. 

3. Depois de fazer a mala para o fim de semana, fiz uma lista mental de todas as coisas que precisava para a corrida, para não me esquecer de nada. Depois de percorrer a lista mentalmente 3 vezes fiquei satisfeita. Na sexta-feira de manhã, o meu namorado aparece vindo da varanda com os meus ténis de correr e pergunta "ias-te esquecer disto?". Ia mesmo...

4. A noite antes da viagem verifiquei que tinha bateira suficiente no meu ebook. Ninguém quer passar horas em aeroportos ou voos sem um bom livro. O raio do aparelho tinha bateria suficiente, mas acabei o meu livro no caminho e esqueci-me de lá pôr livros novos. Sem livro também não há leitura...

Sara ways cansam-me de mim mesma às vezes, mas não faz mal. Aprendi a viver com eles e na maioria das vezes acabam numas boas gargalhadas.

E vocês? Também têm a vossa própria maneira de fazer certas coisas??

Sem comentários:

Enviar um comentário

Adorava saber das vossas voltas. Escrevam!
I would love to hear more about you. Feel free to comment!